Minister Weyts investeert ruim 87.000 euro in OLV-college Grotenberge

Op 29 oktober 2020
Cynthia Van Den Steen

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 87.450 euro in het OLV-college in Grotenberge. “Ook in moeilijke tijden blijven we investeren in onze schoolinfrastructuur. De nood aan extra capaciteit is groot”, zegt minister Weyts. “Naast nieuwbouwprojecten renoveren we oude schoolgebouwen met het oog op duurzaamheid en ecologie, zodat deze gebouwen net als onze nieuwbouwprojecten voldoen in onder meer ventilatievoorziening."

Cynthia Van Den Steen, fractieleider N-VA Zottegem, voegt daaraan toe: “We zijn verheugd om vast te stellen dat er zoveel geïnvesteerd wordt in onderwijs. School lopen in een aangename omgeving en goed uitgeruste klaslokalen werkt stimulerend voor onze leerlingen én leerkrachten.”

Krachtige investeringsgolf in schoolgebouwen

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Die financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts drie miljard euro voor vernieuwing en modernisering van het onderwijspatrimonium in Vlaanderen en Brussel.

Deze investeringsgolf komt ook Zottegem ten goede.“Ook in Zottegem zijn er noden wat onze onderwijsgebouwen betreft", bevestigt Cynthia. "We vernamen al enkele keren dat minister Weyts ook in onze stad investeert. Vandaag is het OLV-college in Grotenberge aan de beurt.”

Verbouwingswerken OLV-college Grotenberge

Minister Weyt investeert via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 87.450 euro in het OLV-College campus Grotenberge. Het gaat om het vernieuwbouwen van de vroegere slaapvertrekken. De werken omvatten de constructie van een nieuwe trappenhal, nieuwe vloeren en binnenwanden, evenals twee nieuwe noodtrappen. De hele verbouwing resulteert dan in drie volledig uitgeruste klaslokalen.

“Deze investeringen zijn van groot belang voor de vele leerlingen, leerkrachten en personeelsleden die dagelijks aan de kwaliteit van ons onderwijs werken. Zij geven elke dag het beste van zichzelf en verdienen het te kunnen leren en werken in een comfortabele en goed uitgeruste infrastructuur”, besluit Cynthia.