Lokaal werk

N-VA is er voor en door de Zottegemnaar. In oktober 2018 gaf u ons het vertrouwen. Met liefst 4.746 stemmen (25,1%!) bleven de we de grootste partij van de Egmontstad. Dat resulteerde opnieuw in 8 gemotiveerde gemeenteraadsleden, maar deze keer ook in een eerste deelname aan het bestuur, samen met coalitiepartner CD&V.

N-VA-lijsttrekker Matthias Diependaele (42) is sinds 2022 titelvoerend burgemeester. Het is immers wettelijk niet mogelijk om de functie van burgemeester te combineren met zijn functie van Vlaamse minister van Financiën en Begroting, Wonen en Onroerend Erfgoed. Matthias blijft wel gemeenteraadslid.

Waarnemend burgemeester is Evelien De Both (35). Deze jonge moeder en advocate werd in 2019 als nieuwkomer in de lokale politiek meteen schepen. Sinds 2022 mag zij onze stad naar het einde van de legislatuur leiden. Als burgemeester heeft zij de volgende bevoegdheden onder haar hoede: Algemene leiding en Coördinatie, Briefwisseling, College, Personeelsbeleid, Veiligheid, Politie en Brandweer.

Derde schepen in het college is Evert De Smet (41). Hij is sinds 2022 schepen van Deelgemeenten, Dierenwelzijn, Feestelijkheden, Ontwikkelingssamenwerking, Patrimonium, Toerisme en Verkiezingszaken.

Onze vierde schepen is Brecht Cassiman (35). Met een groot hart voor het lokale sportleven geeft deze jonge papa het sportbeleid en het AGB vorm. Daarnaast sluiten Digitalisering, Communicatie en Citymarketing naadloos aan bij zijn commerciële achtergrond. Lokale Economie en Middenstand sluiten het rijtje in zijn schepenportefeuille.

Peter Lagaert (59) is sinds 2022 zesde schepen in het schepencollege. Als tweede neofiet in de lokale politiek werd hij in 2019 voorzitter van de gemeenteraad. Daardoor kent hij het reilen en zeilen van de stad als geen ander en is hij klaar voor de stevige portefeuille van Openbare Werken, Ruimtelijke Ordening, Verkeer en Mobiliteit.

Onze werkzaamheden

Op de rechterzijde van deze pagina vindt u een overzicht van de vele onderwerpen die we al ter harte genomen hebben.

De recente actualiteit vindt u op de startpagina en via Nieuws.

Via de Agenda houden we u op de hoogte van al onze komende activiteiten.

Via de Wie-is-wie vindt u een overzicht van de mensen in ons bestuur en in de diverse raden.

Hebt u een vraag voor een van onze bestuursleden? Stuur hen dan een e-mail (contactgegevens zie Wie is wie), of gebruik het contactformulier.

Voor het meest recente nieuws: volg ons op Facebook!