Lokaal werk

N-VA is er voor en door de Zottegemnaar. In oktober 2018 gaf u ons het vertrouwen. Met liefst 4.746 stemmen (25,1%!) bleven de we de grootste partij van de Egmontstad. Dat resulteerde opnieuw in 8 gemotiveerde gemeenteraadsleden, maar deze keer ook in een eerste deelname aan het bestuur, samen met coalitiepartner CD&V.

N-VA-lijsttrekker Matthias Diependaele (39) wordt in 2022 de nieuwe burgervader van onze stad. Daarvoor is hij drie jaar schepen, bevoegd voor Verkeer en Mobiliteit, Openbare Werken, Ruimtelijke Ordening, Deelgemeenten en Dierenwelzijn.

De eerste schepen in het college is Evelien De Both (32). Deze jonge moeder en advocate heeft als nieuwkomer Verkiezingszaken, Ontwikkelingssamenwerking, Patrimonium, Lokale Economie, Middenstand, Feestelijkheden en Personeelsbeleid onder haar hoede.

Onze tweede schepen is Brecht Cassiman (31). Met een groot hart voor het lokale sportleven, zal deze jonge papa het Sportbeleid en het AGB de komende zes jaar vormgeven. Daarnaast sluiten Digitalisering en Communicatie naadloos aan bij zijn commerciële achtergrond. Toerisme en Citymarketing sluiten het rijtje in zijn schepenportefeuille.

Peter Lagaert (56) wordt de komende drie jaar voorzitter van de gemeenteraad. Een trendbreuk met het verleden, toen de burgemeester steevast ook de gemeenteraad voorzat. Als tweede neofiet in de lokale politiek wordt dit dan ook voor hem een grote uitdaging.

Op de rechterzijde van deze pagina vindt u een greep aan de vele onderwerpen die we ter harte nemen. De recente actualiteit vindt u op de voorpagina en via de "wie-is-wie"-knop vindt u alle informatie terug van onze mensen in ons bestuur en de diverse raden. Uiteraard kan u hen contacteren of kan u het contactformulier invullen of ons volgen via Facebook!