Minister Weyts investeert 348.500 euro in Zottegemse scholen

Op 25 augustus 2020
Cynthia Van den Steen

Minister van Onderwijs Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Die financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts drie miljard euro in scholenbouwprojecten.

Die investeringsgolf komt ook Zottegem ten goede. Via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) werden de volgende bedragen toegekend:

• 315.000 euro in VBS Grotenberge voor hun nieuwbouw
  • 33.500 euro in BUSO Sint-Franciscusschool te Velzeke voor HVAC en elektriciteitswerken.

Vlaams minister Ben Weyts: “Leerlingen en leerkrachten keren na een welverdiende zomervakantie weer naar de klas. Meer dan ooit is gebleken dat een veilige en comfortabele schoolinfrastructuur broodnodig is. Het is voor leerlingen en leerkrachten eens zo fijn dat zij het nieuwe schooljaar kunnen starten in kwaliteitsvolle schoolinfrastructuur."

Fractieleidster Cynthia Van den Steen (N-VA) bevestigt dat ten volle. "Voor de Sint-Franciscusschool, die te maken kreeg met een brand, is deze ondersteuning meer dan welkom. VBS Grotenberge investeerde dan weer in een nieuwe vleugel met een prachtige sportzaal”, verduidelijkt Cynthia.