Thomas Van de Walle

Thomas Van de Walle is geboren in Zottegem en opgegroeid in deelgemeente Sint-Maria Oudenhove, waar hij ook naar de lagere school ging. Zijn middelbare studies doorliep Thomas in Zottegem. Later behaalde Thomas een masterdiploma in de politieke wetenschappen aan de Vrije Universiteit Brussel en een master-na-masterdiploma in de internationale betrekkingen en diplomatie aan de Universiteit Antwerpen.

Na afronding van zijn universitaire studies liep Thomas in 2015 een half jaar stage op het hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. Na terugkomst in België is Thomas in oktober 2015  aan de slag gegaan bij het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen, waar hij uiteindelijk tot november 2019 tewerkgesteld was. Sindsdien werkt Thomas als sterk gemotiveerde attaché bij de Dienst Vreemdelingenzaken.

Sinds december 2021 woont Thomas opnieuw in zijn geboortestad Zottegem. Met zijn engagement als bestuurslid van N-VA Zottegem wil hij zich inzetten voor een welvarende, veilige, groene en propere stad voor alle inwoners.