Stad Zottegem ondersteunt horeca bij heropening

Op 6 mei 2021
Evelien De Both op de markt

8 mei is D-day voor de horeca! Uitbaters mogen vanaf dan hun terrassen opnieuw openen, dit tot 22 uur en met maximaal 4 personen per tafel, tenzij het om een gezin met meer dan 4 gaat. De stad wenst de horeca maximaal te ondersteunen bij deze heropstart door terrasuitbreidingen toe te kennen. Horeca-uitbaters die nog een terrasuitbreiding wensen, kunnen daarvoor een aanvraag indienen bij de stadsdiensten via economie [at] zottegem.be.

Schepen van Middenstand Evelien De Both: "Net als bij de vorige heropening in mei 2020 zet het stadsbestuur ook nu weer volop in op terrasuitbreiding voor horeca-uitbaters. Op die manier willen we ons steentje bijdragen voor een sector die bijzonder hard getroffen werd door deze coronacrisis. Inmiddels hebben we al aan 18 Zottegemse horeca-uitbaters de toestemming gegeven om vanaf 8 mei tot 31 oktober hun terras uit te breiden. We hopen de komende weken uiteraard op mooi lenteweer en een vlotte heropstart voor onze horeca.”

Baat je een horeca-zaak uit en wil je je terras nog uitbreiden? Dien dan zo snel mogelijk een aanvraag met een plan in via economie [at] zottegem.be. Om de heropening maximaal in de kijker te zetten vraagt het stadsbestuur de uitbaters wel om hun terrassen sfeervol in te richten.