Stad deelt wagenpark niet

Op 29 februari 2016, over deze onderwerpen: Autodelen

Het stadsbestuur van Zottegem is niet van plan om haar wagenpark te delen met haar inwoners. Nochtans vroeg gemeenteraadslid Evert De Smet (N-VA/ZAP) om dat wel te doen.

"Vele wagens staan na de werkuren, in het weekend en tijdens verlof- en vakantieperiodes gewoon stil. In de praktijk zou de stad op vaste plaatsen een deel van de vloot ter beschikking stellen. Het promoten daarvan gebeurt dan door één gemeentelijke dienst die een coördinerende rol op zich neemt. Samen met de stad staat Autodelen.net in voor een contract en reglement op maat. Autodelen.net biedt verder een online reservatiesysteem, afrekeningstabellen en een autodeelpolis aan. Zottegem staat niet alleen met dit project. Andere gemeenten die reeds dergelijk project hebben opgestart zijn Schelle, Edegem, Deinze, Bilzen, Schoten, Diksmuide, De Panne, Wevelgem, Bornem, Tessenderlo, Brasschaat en Beveren", weet De Smet. Volgens schepen van Financiën Leen Goossens (CD&V) werd dit twee jaar geleden al eens besproken in het schepencollege. "Navraag leert ons dat het systeem in heel wat steden een stille dood sterft. Bovendien vergt zoiets heel wat organisatie met een administratieve rompslomp als gevolg", reageert schepen van Financiën Leen Goossens (CD&V).

Bron: Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen, Ma. 29 Feb. 2016, Pagina 13