Ruim 100.000 euro voor VBS De Groene Poort in Sint-Maria-Oudenhove

Op 10 juni 2021
Cynthia Van den Steen bij De Groene Poort

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 101.034 euro in Vrije Basisschool De Groene Poort in Sint-Maria-Oudenhove. Daarmee zal de school een aantal belangrijke renovatiewerken kunnen uitvoeren. “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur."

Vlaamse investeringen in schoolgebouwen

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Die financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. De investeringsteller voor schoolinfrastructuur zal  in totaal op 3 miljard euro staan. Een nooit geziene investering.

De huidige investeringsgolf komt ook Zottegem ten goede. "Ook bij ons zijn er noden wat onderwijsinfrastructuur betreft, zegt Cynthia Van den Steen, fractieleider N-VA Zottegem. Minister Weyts investeerde al enkele keren in onze Zottegemse scholen. Deze keer is er goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van VBS De Groene Poort." Voor Oost-Vlaanderen gaat het in deze golf om 3,3 miljoen euro voor scholenbouw- en renovatieprojecten.

Verbouwingswerken VBS De Groene Poort

Via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) investeert minister Weyts 101.034 euro in VBS De Groene Poort in Sint-Maria-Oudenhove. Met dat bedrag zal de school verbouwingswerken aan de turnzaal, de inkomhal en de klaslokalen kunnen uitvoeren.

Cynthia Van den Steen: “Een gezonde geest in een gezond lichaam: sporten is zoveel leuker en aangenamer in nieuwe sportaccommodatie en een goed uitgeruste turnzaal. Investeren in modernisering van schoolgebouwen is in het belang van alle leerlingen en leerkrachten. Zij geven elke dag het beste van zichzelf en verdienen het te kunnen leren en werken in comfortabele en goed uitgeruste klaslokalen."