Rik Vandeputte op plaats 5 voor de provincieraad

Op 26 juli 2018

Gemeenteraadslid voor N-VA Zottegem Rik Vandeputte werd door de lokale afdeling voorgedragen om de provincielijst van het arrondissement Aalst-Oudenaarde te versterken.  Hij kreeg de 5de plaats toebedeeld. Vandeputte wil zich vooral toeleggen op de versnelde uitrol van de fietsostrades.

"Oost-Vlaanderen ken ik bij wijze van spreken als mijn broekzak.  Als nationaal voorzitter van wielerbond WAOD organiseer ik op jaarbasis zo’n 90 wielerwedstrijden over gans de provincie.”, steekt Vandeputte van wal.

Het is de visie van N-VA om het provinciaal niveau verder af te slanken en op termijn zelfs volledig af te schaffen. Maar zolang de provincies blijven bestaan, moeten ze goed bestuurd worden. Dat was de afgelopen legislatuur niet altijd het geval. In de provincie Antwerpen deed het provinciebestuur (mét N-VA) een besparings- en efficiëntie oefening. In Oost-Vlaanderen is daar jammer genoeg geen sprake van.

“Ook is vertegenwoordiging van Zottegem op provinciaal niveau van belang. Denk bijvoorbeeld aan het PTI in onze stad. Vele duizenden leerlingen genieten daar hoogstaand technisch onderwijs. De bescherming van ons erfgoed is nog zo’n bekommernis“, gaat Rik Vandeputte verder.

Vandeputte wil zich als wielerliefhebber vooral toeleggen op de versnelde uitrol van de fietssnelwegen in de provincie. Ook de gemeentelijke initiatieven voor fietspaden moeten verder ondersteund worden vanuit het Fietsfonds. Het provinciaal onderwijs verdient aandacht en ook de bescherming van het Zottegems onroerend verleden is heel belangrijk.

“Er zijn dus heel wat speerpunten die in mijn interessegebied liggen en daar ligt nog heel wat werk op de plank!”, besluit Vandeputte.