Paaltjes tegen foutparkeerders

Op 8 mei 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Parkeerbeleid

Op de hoek van de Lyceumstraat met de Welzijnstraat in Bevegem werden paaltjes geplaatst die foutparkeerders een halt moeten toeroepen.

Het parkeren op de strook werd jarenlang oogluikend toegelaten, maar na enkele herhaalde frappante voorbeelden van gevaarlijk foutparkeren werden maatregelen genomen. Sommige bestuurders lieten hun auto gewoon achter op het voetpad, waardoor gevaarlijke situaties ontstonden. Buurtbewoners klaagden het gevaar aan en schepen van Openbare Werken Matthias Diependaele (N-VA) liet enkele weken geleden weten dat er maatregelen zouden volgen.

De buurtbewoners juichen de komst van de paaltjes toe, maar ze pleiten tegelijk voor blijvende aandacht tegen het foutparkeren in Bevegem. “Ook de politie zal haar aanpak moeten veranderen en een consequent beleid moeten voeren willen we blijvend iets veranderen”, klinkt het. “Foutparkeerders zijn als onkruid. Als je er een tijdlang niet naar omkijkt, staan ze er terug.”

Bron: Het Nieuwsblad/Regionaal: Vlaamse Ardennen - Gentse Rand, Wo. 08 Mei 2019, Pagina 1