Oppositie vindt masterplan Toerisme “lege doos”

Op 22 maart 2017, over deze onderwerpen: Toerisme

”Een lege doos of niet meer dan wat losse voorstellen.” Dat is wat oppositiepartijen Open Vld, N-VA/ZAP en Groen vinden van het Zottegemse masterplan voor Toerisme.

”Een schim van wat het zou kunnen zijn en nietig in vergelijking met beleidsplannen toerisme van andere steden zoals bijvoorbeeld Geraardsbergen, Dendermonde en Aalst”, reageert Heidi Schuddinck van Groen. “Er worden ideetjes gelanceerd, maar nergens worden die onderbouwd”, zegt Schuddinck kritisch. Zij wordt daarin bijgetreden door haar collega’s van de oppositie. Schepen van Toerisme en Citymarkerting Kurt De Loor (sp.a) reageert wat gepikeerd op de kritiek. “Wij hebben hiervoor lovende commentaren gekregen van Toerisme Vlaanderen. Ik zou dan ook willen dat jullie het plan pas beoordelen in 2025”, pareert De Loor. Dat lokte bij Matthias Diependaele (N-VA/ZAP) een schampere opmerking uit. “Als Toerisme Vlaanderen dat een goed onderbouwd plan vindt, dan moet ik dringend een telefoontje doen want dan zitten daar enkele mensen niet op hun plaats.”

Bron: Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen - 22 Mar. 2017, Pagina 15