N-VA Zottegem zet in op pop-up vuilnisbakken tijdens het komende festivalseizoen aan de Bevegemse Vijvers

Op 18 juni 2019

Onder impuls van schepen Evelien De Both en de voorzitter van de Zottegemse gemeente-en OCMW-raad Peter Lagaert (beiden N-VA) zullen de organisatoren van Rock Zottegem, Dance D-Vision en Bombelbas met aandrang verzocht worden om in de onmiddellijke omgeving van de Bevegemse Vijvers (Sabina Van Beierenlaan, Kastanjelaan en Bevegemstraat) alles in het werk te stellen om het zwerfvuil tot het minimum te beperken. Gemeenteraadslid Karel Busschop (N-VA) stelde de schepen van leefmilieu Leen Goossens (CD&V) de vraag of  zij de  organisatoren kon verplichten tot het plaatsen en regelmatig leegmaken van pop-up vuilnisbakken in de betrokken straten. Schepen Leen Goossens meldde dat zij alles in het werk zou stellen om de betrokken organisatoren aan te moedigen de nodige maatregelen te nemen.

Evelien De Both: “Peter en ik dragen deze festivals een warm hart toe, maar we zijn er als Bevegemenaars maar al te goed van bewust dat deze evenementen voor overlast kunnen zorgen. In het bijzonder de achtergelaten afvalberg in de omliggende straten zorgen voor veel ergernis bij de buurtbewoners”. “Met dit plan van aanpak gaan we het afvalprobleem zoveel mogelijk proberen in te beperken”, vult Peter Lagaert aan.