Cynthia Van den Steen wordt nieuwe fractieleider voor N-VA Zottegem

Op 19 november 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad
Cynthia Van den Steen

Tijdens de gemeenteraad van 18 november 2019 neemt Cynthia Van den Steen de fakkel als fractieleider over van Evert De Smet, die op zijn beurt doorschuift naar een schepenpost.

N-VA Zottegem is een hechte ploeg, en dit vertaalt zich al enkele verkiezingen in prachtige resultaten. Ook bij de laatste verkiezingen werd N-VA de grootste fractie in de Zottegemse gemeenteraad en traden ze toe tot het schepencollege.

Cynthia: “Ik ben bijzonder trots om deze ploeg in de Zottegemse gemeenteraad te mogen aanvuren als fractieleider. Ik wil vooral waken over onze sterkste troef: onze teamgeest! N-VA Zottegem vormt een hechte ploeg en dat wil ik zo houden zodat iedereen zich volgens zijn talenten kan ontwikkelen.”

Daarnaast regelt een fractieleider ook heel wat praktische zaken, zoals het overleg met het stadsbestuur en het bepalen van de standpunten op de gemeenteraad.

Cynthia: “Met N-VA Zottegem maken we er een punt van dat ook de gemeenteraadsleden in een meerderheidsfractie deelnemen aan de debatten. We lanceren daarvoor ook regelmatig onze eigen aanvullende punten en stellen tijdens de gemeenteraad ook heel wat vragen. Dat is samen met het werk van onze schepenen de beste manier om op een constructieve manier bij te dragen aan het bestuur van onze stad. Iedereen kan op zijn manier het gevoerde beleid ondersteunen, versterken of nieuwe frisse ideeën aanbrengen. Belangrijk is dat iedereen voelt dat hij of zij erbij hoort!”

Cynthia woont bijna 20 jaar in Zottegem. Ze is getrouwd met Tom Van Cauwenberge en mama van Daphné, Mauro en Aitor.