Zottegem hing 150 keer de beest uit!

Op 15 juli 2013

11 juli is naast toespraken in de eerste plaats nog altijd een feestdag. Om dit te onderlijnen hield N-VA – ZAP naar jaarlijkse gewoonte een rozenactie om onze nationale feestdag in de bloemetjes te zetten. Al wie op 11 juli een Vlaamse Leeuw zichtbaar buiten hing, kreeg het bezoek van één van de bestuursleden met een mooie roos als cadeau.

Dit jaar was het alweer een groot succes. Er werden niet minder dan 150 vlaggen geteld en rozen uitgedeeld.

Sarah Aelbrecht (voorzitter N-VA – ZAP): “Het vraagt heel wat tijd en werk om elke straat van Zottegem bezocht te krijgen. Maar het geeft toch een grote voldoening om te zien hoeveel mensen er onze oproep hebben beantwoord. Hopelijk hebben we niemand overgeslagen, want soms zijn de vlaggen moeilijk zichtbaar.”

N-VA – ZAP wil met de actie vooral onderlijnen dat er geen reden is om ons te schamen voor onze symbolen.

Sarah Aelbrecht: “Nog al te veel verbergen Vlamingen hun symbolen. Nochtans is daar geen reden toe. Het gaat dan ook niet over politiek, maar gewoon over het feit dat we allemaal Vlaming zijn. En voor ons is iedereen die bereid is deel te nemen aan onze maatschappij, met rechten en plichten incluis, Vlaming.”

Als het aankomt op fier zijn op onze symbolen hebben we nog veel te leren van andere landen. Daar is het de normaalste zaak van de wereld om trots te zijn op je symbolen als teken van verbondenheid in onze samenleving,” voegt Sarah er nog aan toe.