Zestien extra parkeerplaatsen voor bewoners Welzijnstraat

Op 24 september 2014

De parkeerplaatsen in de Welzijnstraat worden vaak gebruikt door ouders die hun kinderen afhalen aan de basisschool Graaf van Egmont, maar op andere tijdstippen zijn de parkeerplaatsen nauwelijks bezet. In de omgeving bestaat er een hoge parkeerdruk omdat heel wat pendelaars zich in de wijk parkeren. Bovendien heeft de school ook een schoolingang in de Lyceumstraat. Daarom besloot het stadsbestuur om de eerste zestien parkeerplaatsen komende van de Ooststraat voor te behouden voor de bewoners van de Welzijnstraat. Ter hoogte van de schoolingang blijven er evenveel parkeerplaatsen in de blauwe zone, met een maximum parkeerduur van 30 minuten, zodat ouders daar nog altijd terecht kunnen om voor een korte periode te parkeren.

Gemeenteraadslid Matthias Diependaele (N-VA/ZAP) vraagt om de invoering van een bewonerskaart voor de ganse wijk Bevegem. Schepen van Verkeer en Mobiliteit Peter Vansintjan (CD&V) wil daarmee wachten tot de parkeertoren van de NMBS klaar is, vermoedelijk in 2017. 'Vanaf dat moment kunnen we Bevegem teruggeven aan de bewoners', zegt Vansintjan.