Voorstel schoolroutekaart weggestemd

Op 22 oktober 2014

"Het is duidelijk dat de meerderheid op onze motie niet wil ingaan om puur politieke redenen. Wat we ten zeerste betreuren. Onze motie had enkel tot doel om de veiligheid van de schoolgaande jeugd in Zottegem te verhogen. Dat de meerderheid dit op het spel wil zetten voor politieke spelletjes is onbegrijpelijk." Schepen van Mobiliteit Peter Vansintjan (CD&V) argumenteerde op de gemeenteraad dat het stadsbestuur geen motie nodig had om haar beleid uit te voeren. "Het is te laat om nu nog een papieren versie te maken van het schoolfietsnetwerk. Het is beter om dat tegen de start van volgend schooljaar klaar te hebben. Tegen dan zullen er trouwens nog wat extra fietspaden aangelegd zijn. Maar we kunnen wel al een digitale versie op onze website plaatsen", reageerde hij. Maar dat vindt Diependaele flauwekul. "Voor ons is veiligheid altijd prioritair en niet enkel bij de start van een nieuw schooljaar. Het is duidelijk dat ze het ons politiek niet willen gunnen", besluit Diependaele.