Stadsbestuur Zottegem richt toch commissies op

Op 7 juni 2013

De oprichting van een commissie stadskernvernieuwing werd tijdens de vorige gemeenteraad gevraagd door de voltallige oppositie maar toen weggestemd door de CD&V-SP.A-meerderheid. Na die gemeenteraad bleken er toch enkele schepenen voorstander te zijn van dergelijke commissies. Dat blijkt nu ook uit de beslissing van het schepencollege om deze commissies toch op te richten.

Er worden vier commissies opgericht. Het gaat om een gemeentelijke commissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden en verzelfstandigde agentschappen van de gemeente, een gemeentelijke commissie doortrekkersterrein, een gemeentelijke commissie verkeer/mobiliteit en een gemeentelijke commissie uitvoering stadskernvernieuwing.

'Wij zijn heel blij dat de meerderheid uiteindelijk toch van mening is veranderd en er dus toch heeft voor gekozen om ons voorstel te aanvaarden', reageert Matthias Diependaele (NVA-ZAP).

'We begrijpen helemaal niet waarom we dit niet al konden goedkeuren op de vorige gemeenteraad. We hopen dat het niet zo is dat de meerderheid weigert om een voorstel goed te keuren enkel en alleen omdat het van de oppositie komt. Wij zullen in elk geval constructief meewerken in het volste besef dat die stadskernrenovatie heel belangrijk is voor elke Zottegemnaar. Op de volgende gemeenteraad zullen we ook opnieuw ons voorstel herhalen om de commissie open te trekken naar het volledige relance-beleid voor de stad.'