N-VA-ZAP schenkt zitpenningen aan Music for Life

Op 15 december 2014

N-VA-ZAP schenkt de zitpenningen van december van al haar mandatarissen aan de Music for Life-actie van Studio Brussel. Goed voor een bedrag van 1.000 euro ten voordele van het syndroom van Guillain-Barré.

N-VA zet zich al jaren in voor de Music For Life-actie. Vorig jaar slaagde de partij er in om in totaal bijna 33.000 euro in te zamelen ten voordele van vijf weesziekten. Vlaams fractieleider en Zottegemnaar Matthias Diependaele trekt dit jaar de actie in Oost-Vlaanderen ten voordele van het syndroom van Guillain-Barré, een niet-aangeboren perifere zenuwaandoening waarbij
patiënten af te rekenen krijgen met verlammingsverschijnselen. In België krijgen 100 tot 300 mensen per jaar de diagnose. Het ingezamelde geld gaat integraal naar NEMA vzw, de Vlaamse vereniging voor neuromusculaire aandoeningen.

In Zottegem willen we ons steentje bijdrage voor de Music for Life-actie. Daarom zullen al onze
mandatarissen hun zitpenningen deze maand aan het goede doel storten[1]. Voor acht gemeenteraadsleden, drie OCMW-raadsleden en drie politieraadsleden komt dat al snel op het niet-onaardige bedrag van 1.000 euro
”, vertelt Diependaele.

N-VA kiest er uitdrukkelijk voor om een bijdrage te leveren voor weesziekten. Dit zijn zeldzame ziekten waarvoor zelden onderzoek gebeurt. Op die manier willen we het signaal geven dat we niemand achterlaten in onze maatschappij.

Op de koop toe organiseert N-VA-ZAP ook nog een speciale actie voor Music for Life. Op zaterdag 20 december verkopen we soep gemaakt door Bram Bonamie, de ‘Beste Hobbykok van Vlaanderen’ tussen 12u en 18u op de markt van Zottegem. “Op deze manier willen we het warm en gul karakter van onze partij in de verf zetten”, besluit Diependaele.

[1] Het gaat om de netto-ontvangsten van de verschillende zitpenningen minus de
afdrachten voor de partij, afgerond naar 1.000 euro.