Kampioenschap van Vlaanderen wielrennen voor doven en slechthorenden

Op 17 mei 2013

Op zaterdag 25 mei 2012 organiseert de Zottegemse voorzitter van WAOD Rik Vandeputte, tevens OCMW-raadslid en bestuurslid N-VA –ZAP, samen met BDC-Cycling (Belgische Dovensport Committee) in Oosteeklo het Kampioenschap van Vlaanderen wielrennen voor doven en slechthorenden.

Naar jaarlijkse gewoonte wordt door BDC-Cycling een Kampioenschap van Vlaanderen wielrennen georganiseerd voor doven en slechthorenden.  Na het succes van de samenwerking tussen WAOD en BDC-Cycling voor de organisatie van het BK op 23 september 2012 te Westkerke (West-Vlaanderen), heeft Bart Uzeel (de secretaris van BDC-Cycling) enige tijd geleden opnieuw contact opgenomen met Rik Vandeputte.

Rik Vandeputte heeft dan ook niet geaarzeld om ook nu weer een oplossing te bieden voor hun Kampioenschap van Vlaanderen.  WAOD heeft op die dag in Oosteeklo een wedstrijd voor alle categorieën op het programma staan zodat na spoedoverleg met de gemeente- en politiediensten dit kampioenschap in de programmatie nog kon worden ingepland.

Rik Vandeputte hoopt in de toekomst nog méér met BDC-Cycling te kunnen samenwerken om op die manier te tonen dat “Sport voor allen” kan!