Dagticket speelpleinwerking wordt halve euro duurder

Op 21 oktober 2015, over deze onderwerpen: Speelpleinwerking

De jeugddienst start met de verkoop van kaarten via een digitaal systeem. Om praktische redenen wordt daarom gekozen voor de prijs van 4 euro voor een dagticket voor kinderen uit Zottegem en 5 euro per dag voor kinderen van buiten Zottegem. Dat is een halve euro duurder dan voordien. De prijzen voor de halve dagtickets blijven dezelfde: 2 euro voor kinderen uit Zottegem en 2,5 euro voor kinderen van buiten Zottegem.

Oppositiepartij N-VA/ZAP is tegen de verhoging. "Vorig jaar ging de prijs ook al de hoogte in," verklaart Matthias Diependaele de tegenstem. "Toen was er een prijsstijging voor de soep en de maaltijden. Het was beter geweest om eerst te kijken welke kosten naar beneden kunnen voordat men de prijzen verhoogt." Ook oppositieraadslid Dirk Minnaert (Open VLD) heeft zijn bedenkingen. "De prijsverhoging treft vooral de beste klanten. De stad kan goedkoper werken dankzij het digitale systeem maar de burger moet wel meer betalen."

Schepen van Jeugd Sandra De Roeck (SP.A) sust. "We hebben onze tarieven vergeleken met andere steden en gemeenten. Op een stad na zijn we de goedkoopste. 20 euro per week voor kinderopvang is niet veel. We maken er geen winst op. Bovendien is er MIA-korting voor personen met financiële problemen. Het is enkel de bedoeling de retributie zo eenvoudig mogelijk te houden om de risico's tot het vastlopen van het computersysteem te voorkomen."

Bron: Het Nieuwsblad, Wo. 21 Okt. 2015, Pagina 3