'Masterplan sport laat te lang op zich wachten'

Op 23 september 2014

Gemeenteraadslid Brecht Cassiman (N-VA/ZAP) vindt dat het masterplan voor de sport te lang op zich laat wachten. Hij meent dat er grote noden bestaan bij de Zottegemse sportclubs. 'De verenigingen moeten op de goedkoopste manier dranken kunnen aankopen. Nu hebben ze een aankoopverplichting bij brouwerij Roman, maar die rekent soms meer aan dan wanneer de clubs diezelfde dranken kopen in een drankenhandel. Er wordt ook te weinig aandacht besteed aan de renovatie van de sportinfrastructuur.'

Schepen van Sport Peter Roman (SP.A) kondigde het masterplan aan voor 2015. 'We gaan met de clubs overleggen wat de noden zijn. De stad heeft een contract met Roman en een percentage op de drankverkoop. We zijn bezig met het opmaken van een nieuw contract. Alle drankleveranciers kunnen dan weer deelnemen. We stellen vast dat het contract door verschillende verenigingen met de voeten wordt getreden. Dat kan niet.'

'De sportdienst beschikt over twee personen die klusjes opknappen en we werken zoveel mogelijk samen met de dienst openbare werken. We gaan geen grote kosten doen als we niet weten of het nuttig is en dat moet blijken uit dat masterplan'.