"Stadsbestuur schendt overeenkomst met Haacht"

Op 23 april 2015, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Het stadsbestuur van Zottegem heeft tijdens de aankomst van de eerste rit van de Driedaagse De Panne-Koksijde haar overeenkomst met brouwerij Haacht geschonden. Dat zegt gemeenteraadslid Brecht Cassiman (N-VA/ZAP), die had vernomen dat er op de receptie na de Driedaagse Bavik en Kwaremont geschonken werd.

"Door de sponsorovereenkomst die de Driedaagse heeft met Bavik, zag Haacht daar geen graten in. Voor de Ename Classic daarentegen werd geen toestemming gegeven om bieren van concurrent Roman te verkopen. Die organisatoren hebben op de parking van de Bevegemse Vijvers dan maar een drankstand geïnstalleerd", reageerde burgemeester Jenne De Potter (CD&V) tijdens de gemeenteraad. Navraag bij brouwerij Haacht leert ons echter dat De Potter de waarheid een beetje naar zijn hand draait. "Het stadsbestuur heeft als het ware gesmeekt om Kwaremont te mogen schenken. Het bier was bedoeld om gratis weg te geven aan de genodigden. Voor de andere bieren en de frisdranken was wel duidelijk gezegd dat ze onze merken moesten serveren. We zijn niet ter plaatse geweest om dat te controleren maar zullen dat in de toekomst wel gaan doen", klonk het.

Bron: Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen, Do. 23 Apr. 2015, Pagina 19