Ook in 2024 pakken we de Zottegemse wegen en fietspaden aan

Op 4 maart 2024
Cynthia Van de Steen en Thomas Van de Walle

Ook in het laatste jaar van deze bestuursperiode pakt schepen van Openbare Werken Cynthia Van den Steen de wegen en fietspaden aan die dringend aan herstelling toe zijn. "Eind vorig jaar kregen Kasteelstraat, Klokfontein, Oudenhovestraat, Hendrik Consciencestraat, Potaardestraat en Bosmierweg een nieuwe asfaltlaag. Ook de aansluiting van Parkstraat met de Gentsesteenweg werd grondig aangepakt", aldus Cynthia.

Ook in 2024 wordt verdergewerkt. "We renoveren het fietspad op de Spende. Daarnaast zijn er de gebruikelijke herasfalteringen. Zo wordt het Mijnwerkerspad verder onder handen genomen met de heraanleg van het gedeelte tussen de Slijpstraat en de Wolvenhoek aan", besluit Cynthia.

Het is duidelijk dat we in de volgende bestuursperiode verder moeten investeren in onze infrastructuur. "Het is onze ambitie om het huidige budget voor onderhoud en vernieuwing van wegen, voetpaden en rioleringen drastisch te verhogen", aldus Thomas Van de Walle, secretaris van de N-VA-afdeling en kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen.