OC Strijpen in een nieuw kleedje

Op 1 oktober 2021

De stad Zottegem blijft investeren in de renovatie van de stedelijke ontmoetingscentra. Na de renovatie van het OC van Velzeke werd nu ook het OC van Strijpen grondig vernieuwd.

"Nu het verenigingsleven weer tot leven is gekomen, vinden we het belangrijk dat onze lokale verenigingen, scholen en inwoners voor hun culturele en sociale activiteiten in aangename en moderne ontmoetingscentra terechtkunnen”, zegt schepen van patrimonium Evelien De Both.

Het stadsbestuur startte begin 2021met de renovatie van het meest gebruikte ontmoetingscentrum, dat van Velzeke. Als tweede in de rij kreeg het OC van Strijpen een grondige opknapbeurt: er werden nieuwe vloeren gelegd en het werd volledig herschilderd. Verder werd er een nieuwe keuken geïnstalleerd en werden ook de toiletten vernieuwd. In een laatste fase wordt de tuin aangepakt. Zo kan er bij mooi weer ook eens een buitenactiviteit plaatsvinden of kunnen kinderen buitenspelen tijdens de vele babyborrels en eetfestijnen die er plaatsvinden.

“Welk ontmoetingscentrum als volgende aan de beurt is, bepalen we op basis van renovatienood en bezettingsgraad. Zo worden binnenkort de ontmoetingscentra van Sint-Goriks-Oudenhove en Sint-Maria-Oudenhove aangepakt”, besluit schepen De Both.

Evelien De Both in OC Strijpen