N-VA/ZAP vraagt politiechef naar gemeenteraad

Op 12 februari 2016, over deze onderwerpen: Veiligheid

Oppositiepartij N-VA/ZAP vraagt aan het schepencollege van Zottegem om tijdens de gemeenteraad een debat te voeren met de korpschef van de lokale politie.

We zouden graag een toelichting krijgen van het veiligheidsbeleid in onze stad”, argumenteert Matthias Diependaele (N-VA/ZAP).

Er heerst sinds enkele incidenten een verhoogd onveiligheidsgevoel in Zottegem. Wij willen weten of er inderdaad een stijging is van de veiligheidsproblemen en hoe hier wordt mee omgegaan door de politie. Het is ook belangrijk dat er aandacht is voor het subjectief onveiligheidsgevoel”.

Omdat het stadsbestuur van Zottegem huivert van gemeenteraadscommissies vraagt N-VA/ZAP de politiechef op de gemeenteraad, die op die manier volgepropt wordt.

Wij hebben al ettelijke keren gevraagd om commissies in te stellen. Als de meerderheid dit nu zelf zou voorstellen, heb ik daar geen probleem mee. Maar als wij als oppositie een commissie zouden samenroepen, is dat een alibi voor de meerderheid om dit onder de mat te vegen en dan komt er niets meer van”.

Het Nieuwsblad/Regionaal: Vlaamse Ardennen - Gentse Rand, Vr. 12 Feb. 2016, Pagina 2