Timmy Lelie

Timmy is geboren in 1982 te Ukkel en opgegroeid in Dworp (Vlaams-Brabant). Hij liep zijn secundair in het Sint-Jan Berchmanscollege te Brussel en is afgestudeerd als Bachelor - Toegepaste Informatica. Daarnaast zou hij graag binnen een tweetal jaar zijn studie Master in de Criminologische Wetenschappen als werkstudent willen afronden.

Sinds 2012 woont hij in Zottegem samen met zijn vriendin en mede-bestuurslid Joke Rossel.

Op professioneel vlak werkt Timmy als Inspecteur Luchtvaartinspectie Beveiliging bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer waar hij erop toeziet dat alle entiteiten werkzaam binnen de luchtvaart zich houden aan de geldende beveiligingsmaatregelen. Daarnaast verleent hij eveneens zijn expertise op internationaal vlak als gecertificeerd “ECAC (European Civil Aviation Conference) Auditeur” en als genomineerd inspecteur met betrekking tot luchtvaartbeveiliging voor de Europese Commissie.

Met als voornaamste drijfveer meer te weten te komen over het reilen en zeilen van zijn nieuwe woonplaats Zottegem, besloot hij zich in 2015 te engageren voor zijn nieuwe stad en toe te treden tot het bestuur van N-VA-ZAP Zottegem, waar hij op dit moment ook mee advies verleent met betrekking tot Milieu.

Zijn vrijetijdsbesteding bestaat voornamelijk in het bijstaan van zijn vriendin voor de zorg van zijn schoonvader welke lijdt aan een niet aangeboren hersenhandicap. Maar hij kan ook samen met haar genieten van de kleine simpele dingen in het leven en als het weer het toelaat een rit maken met de motor.