Ghislain Diependaele

Ghislain was de derde in rij van tien kinderen. In zijn beroepsleven was hij zelfstandig ondernemer in de totale binnenhuisinrichting.

In 1961 huwde hij met Hilda De Brauwer uit Hemelveerdegem. Ghislain is vader van Els, Joris en Lieven en opa van, Lies, Kaat en Joke, Cyriel, Louise, Juliette en Modest, Thomas, Frederik en Pieter.

Zijn hobby’s bestaan vooral uit het verenigingsleven. Zo is Ghislain voorzitter van seniorenclub Neos Zottegem, gewezen voorzitter en stichter van de gilde der beHOEDers, stichter van de ‘Sterzingers’, lid van het Gregoriaans kerkkoor, lid van de ‘Ertgemse Trekkers’, lid van de oud scouts ‘Sint Jorisvrienden’ én lid van VTB Kultuur.

Ook politiek is voor hem een hobby en een sociaal engagement, Vlaanderen ten bate.

In de voetsporen van zijn peter Renaat Diependaele stelde hij zich in 1970 voor het eerst kandidaat op de lijst van de toenmalige VU.

Eerst was Ghislain drie jaar lid van het OCMW, dan 6 jaar VU-schepen. Na het opdoeken van de VU was hij oprichter van de plaatselijke N-VA. Nadien was Ghislain nog 12 jaar gemeenteraadslid voor ZAP. Enkele jaren geleden was er de gelukkige samenvoeging van N-VA-ZAP en tot op vandaag is Ghislain daar bestuurslid en gemeenteraadslid.