Louis Aelbrecht

Louis Aelbrecht werd op 12 mei 1950 geboren te Dendermonde, waar hij Latijn-Wiskunde volgde in het Heilige Maagdcollege. Hij heeft mei '68 in Leuven meegemaakt en leerde zo de
terechte Vlaamse eisen kennen. In 1974 huwde hij (Marie-)Christine Blaton uit
Zottegem. N-VA-ZAP bestuurslid en gemeenteraadslid Sarah is hun dochter.

Na een korte periode bij de NMBS heeft Louis zijn ganse loopbaan gewerkt bij het Gemeentekrediet - het huidige Dexia -. Als accountmanager op de Communicatie hield hij zich bezig met het uitgeven van culturele boeken, tijdschriften en, na de beursgang van Dexia, ook bankverslagen. In 2005 ging hij met vervroegd pensioen.

Hij heeft altijd al aandacht gehad voor de Vlaamse zaak, zonder zich echter politiek te engageren. Het Vlaamse gedachtegoed werd alleen maar groter door 35 jaar in Brussel te werken. Zo heeft Louis zijn dochter Sarah aangemoedigd om in de lokale politiek te stappen.

Louis was in 2013 en 2014 voorzitter van Marnixring Vlaamse Ardennen te Geraardsbergen, afdeling van Marnixring Internationale Serviceclub, die verspreiding en bevordering van de Nederlandse taal en cultuur hoog in het vaandel voert. Zijn hobby’s reizen, uitstappen maken, lezen en politiek (krant, tv, debat of forum).