Snelheidsbeperking voor woonerf nu op de grond zichtbaar

Op 11 augustus 2017, over deze onderwerpen: Stationsomgeving, Veiligheid

De snelheidsbeperking die het woonerf in het centrum van Zottegem aangeeft, is nu ook groot op de rijbaan aangebracht.

Sinds de invoering van het woonerf was er nogal wat ongenoegen over de onduidelijke aanduiding van de zone. Schepen van Mobiliteit Peter Vansintjan (CD&V) beloofde om de snelheidsbeperking van 20 kilometer per uur ook op de rijbaan te laten schilderen en heeft dus woord gehouden. "Wij vragen al heel lang voor verkeersremmende maatregelen op het Stationsplein en in de centrumstraten. We brachten dit al verschillende keren op de gemeenteraad. Het heeft lang geduurd, maar we zijn blij dat het stadsbestuur door deze aanduiding het probleem erkent en er nu ook iets aan wil doen. Het aanbrengen van de snelheid op de grond is een goed begin. Maar het valt te vrezen of dit voldoende zal zijn om het rijgedrag ook effectief aan te passen. De komende weken en maanden zullen we dit in de gaten houden", reageert Matthias Diependaele van oppositiepartij N-VA/ZAP op de ingreep.

Bron: Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen, Vr. 11 Aug. 2017, Pagina 15