Oplossing gevraagd voor verkopers hamburgers

Op 29 februari 2016, over deze onderwerpen: Middenstand, Stadskernrenovatie

Oppositiepartij N-VA/ZAP vraagt het stadsbestuur een regeling met de plaatselijke hamburgerverkopers zodat ook zij mee kunnen profiteren van de opening van het vernieuwde handelscentrum op zaterdag 12 en zondag 13 maart. Nu worden zij op vraag van een werkgroep met zelfstandigen uit het centrum geweigerd omdat er op de Markt een hoogstaand culinair event plaatsvindt. "Vanuit mijn fractie kunnen we begrip opbrengen voor het idee dat we iets organiseren in onze stad met de middenstanders en dat we daar alle aandacht willen op focussen. Het kan dan aangewezen zijn om aanpassingen te doen aan de normale activiteiten die op dergelijke moment doorgaan. Maar het lijkt ons te drastisch om in dit geval de hamburgerkramen helemaal te weren uit het stadscentrum. We moeten ook begrijpen dat die hamburgerverkopers hun brood verdienen op dergelijke activiteiten. Zij hebben ook geleden onder de stadskernrenovatie en worden nu uitgesloten bij de heropening van het stadscentrum. Het moet zeker mogelijk zijn om met de organisatoren en met de hamburgerkramen overeen te komen om bijvoorbeeld wat verder te staan van het centrum. Bijvoorbeeld op het stationsplein", reageert Matthias Diependaele.

Bron: Het Laatste Nieuws/Vlaamse Ardennen, Ma. 29 Feb. 2016, Pagina 14