Hangjongeren worden topatleten

Op 6 juli 2017, over deze onderwerpen: Jong N-VA Zottegem, Sportinfrastructuur

Althans als het van stichter Arno Schepens afhangt. Onlangs richtte hij het initiatief ‘Hangjongeren’ op, samen met Simon Pots en Kjell Verstraeten. “Na mijn studies orthopedagogie wou ik iets oprichten waarmee ik een verschil kan maken. Door de nieuwe sportinfrastructuur die geplaatst werd aan de Bevegemse Vijvers kon ik mijn idee werkelijkheid maken. Samen met enkele vrienden willen we jongeren een zinsvolle tijdsbesteding geven en hen aanzetten te sporten.” vertelt Arno Schepens.

Met de plaatsing van de nieuwe sportrekken aan de Bevegemse Vijvers kwam Arno Schepens op het idee om hier een initiatief rond uit te werken. Samen met enkele vrienden gingen ze van start met het project ‘Hangjongeren’. Het is een project dat jongeren van straat wil houden door te sporten. Alle jongeren zijn welkom en het is volledig gratis om deel te nemen. De initiatiefnemers houden een oogje in het zeil zodat iedereen op eigen tempo kan sporten. Zowel de jongeren als de initiatiefnemers leren op een sportieve manier van elkaar.  De hoofdbedoeling achter het project is jongeren de kans geven om aan een zinvolle vrijetijdsbesteding te doen. De jongeren houden zich voornamelijk bezig met de discipline ‘calisthenics’, een sport waar je voornamelijk spieroefeningen doet.

Jong N-VA Zottegem voorzitter Arne De Koninck vindt het alvast een prachtig initiatief: “Het is fantastisch om te zien hoe jongeren hun enthousiasme en engagement inzetten om van Zottegem een mooiere stad te maken. Onze steun hebben ze alvast, hopelijk kan hun project snel groeien!”. Je kan hen vaak vinden ter plaatse aan de Bevegemse Vijvers. Meer info over hun project of hen contacteren kan via hun Facebookpagina (www.facebook.com/hangjongeren) of via Instagram (hangjongeren_).