Binnenkort publieke barbecues in Zottegem?

Op 16 juni 2017, over deze onderwerpen: Verenigingsleven

Als het van N-VA-ZAP afhangt, komen er nog deze zomer publieke barbecues in Zottegem. N-VA-ZAP gemeenteraadslid Rik Vandeputte zal op de volgende gemeenteraad voorstellen om er enkele te installeren. “Ze zijn laagdrempelig en goed voor het sociaal weefsel”, argumenteert hij.

In vele Vlaamse gemeenten en steden zijn publieke barbecues al een vertrouwd zicht. Op zonnige dagen zijn ze erg in trek op plaatsen die mensen dan graag opzoeken. Denk daarbij aan parken, vijvers, speeltuinen, sportvelden, weides, …. Ze kunnen gratis gebruikt worden door wie dat wenst. Uiteraard moet men zelf voorzien in de zaken die men wil grillen en wordt verwacht dat verantwoordelijk omgesprongen wordt met de BBQ.

N-VA-ZAP ziet de meerwaarde in van zo’n publieke barbecues. Ze zijn laagdrempelig en goed voor het sociaal weefsel. Een groep vrienden, een vereniging, inwoners van dezelfde straat, een buurt, jeugdbewegingen, … maken er maar wat graag gebruik van. Het is een ideaal middel om een gezellige en gemoedelijke sfeer te creëren op openbare plaatsen. Om misbruik tegen te gaan, kan overwogen worden om met reservatie en een borgsom te werken.

Zottegem mag niet achterblijven. De zomer is in aantocht en dat is het ideale moment om publieke barbecues in het leven te roepen. Ik zal dan ook voorstellen of bekeken kan worden om er te voorzien, bijvoorbeeld aan de Bevegemse Vijvers”, besluit Vandeputte.