Basketbalplein enkel nog gebruikt als parking

Op 24 april 2017, over deze onderwerpen: Jong N-VA Zottegem, Sportinfrastructuur

Het basketbalplein op de Grotenbergestraat tegenover het speelpleintje wordt tegenwoordig enkel nog gebruikt als parking. “Schandalig” vindt Jong N-VA Zottegem. “Onlangs kreeg Zottegem nog slechte punten voor haar aanbod sportinfrastructuur. De infrastructuur die ze dan hebben, laten ze verkommeren en degraderen ze tot parking”, zegt voorzitter Arne De Koninck.

Nadat de N-VA-jongeren de speelpleintjes evalueerden zijn ze deze week nog eens naar Grotenberge getrokken. Deze keer naar het basketbalplein tegenover het speelpleintje op de Grotenbergestraat. De aanleiding hiervoor kwam na enkele klachten van buurtbewoners. Het pleintje werd ingericht als basketbalplein maar wordt momenteel enkel nog gebruikt als parking.

Ook de staat van dat pleintje laat te wensen over. “De ondergrond is door de auto’s volledig aan het afbrokkelen en de basketbalringen zijn dringend aan vernieuwing toe”, zegt jongerenvoorzitter Arne De Koninck. Het toeval wil dat daar nog altijd een fameuze ‘spijkervuilbak’ staat te blinken in de zon. Vorig jaar werd die ook al aangekaart, maar de bevoegde schepen schoof alle verantwoordelijkheid van zich af.

De jongeren stellen alvast voor het veld volledig te renoveren en er opnieuw een volwaardig basketbalveld van te maken. Naast het basketbalveld ligt een mooi stuk grasveld, daar kan gemakkelijk een mini-voetbalveldje van gemaakt worden zonder grote investeringen. “Naast deze aanpassingen zou men een zebrapad en snelheidsremmers kunnen voorzien zodat kinderen veilig kunnen oversteken. Dit is momenteel niet het geval met zeer gevaarlijke situaties tot gevolg”, vertelt gemeenteraadslid Brecht Cassiman.