Trage wegenplan moet in 2017 klaar kunnen zijn

Op 7 april 2015, over deze onderwerpen: Trage Wegen

N-VA/ZAP vraagt een beter onderhoud en betere bewegwijzering van de trage wegen in Zottegem. Het stadsbestuur is bezig met een trage wegenplan dat in 2017 klaar moet zijn. Maar N-VA/ZAP vindt dat er samengewerkt moet worden met verenigingen.

Volgens raadslid Ghislain Diependaele (N-VA/ZAP) is het een goede zaak dat Zottegem de trage wegen in kaart wil brengen.

'Een eerste stap is nu gezet om dit gigantisch werk aan te pakken', zegt het raadslid. 'Maar dan moeten we wel een tandje bijsteken, want de werkgroep over de trage wegen is al lang niet meer samengekomen. Vele trage wegen in Zottegem zijn momenteel niet meer of nauwelijks begaanbaar. Om de staat van de trage wegen na te gaan, zou er bijvoorbeeld samengewerkt kunnen worden met de wandelclubs in Zottegem of andere verenigingen. Trage wegen ontsluiten is niet alleen voor de Zottegemnaren, maar ook voor toeristen een grote troef die we moeten uitspelen.'

'De opmaak van een trage wegenplan voor het hele grondgebied is bezig', reageert schepen van Mobiliteit Peter Vansintjan (CD&V). 'Tegen eind 2017 moet dat werk af zijn.'

'Voor de inventarisatie van de deelgebieden Godveerdegem en Erwetegem is er momenteel in het stedelijk infoblad een oproep tot vrijwilligers. Het is de bedoeling om het terreinwerk aan te vatten begin mei 2015. Voor het toegankelijk maken, inrichten en onderhouden van de trage wegen is er jaarlijks een budget ingeschreven van 1.250 euro en dit jaar zelfs 3.500 euro.'

Bron: Het Nieuwsblad/Vlaamse Ardennen - Gentse Rand, Za. 04 Apr. 2015, Pagina 41