N-VA/ZAP vindt etentje te duur

Op 3 december 2014

'Naar jaarlijkse gewoonte wordt in december door het PWA van Zottegem zowel de Raad van Bestuur als de Algemene Vergadering samengeroepen', legt vertegenwoordiger Rik Vandeputte (N-VA/ZAP) uit.

'Dit jaar vinden de vergaderingen plaats op dinsdag 9 december in één van de betere restaurants uit onze regio. Na de vergadering worden de leden uitgenodigd om aan te schuiven in het restaurant. Uit besparingsoverwegingen neemt de volledige afvaardiging van N-VA/ZAP niet deel aan dat etentje. Dat zijn naast mezelf ook Cynthia Van den Steen en Karel Busschop. Wij vinden het ongepast om in tijden van besparingen voor bijna twintig mensen uit de PWA-kas een etentje te laten betalen.'

'Dat is kleinzielig en te gek om dood te doen', reageert PWA-voorzitter Hubert Van Wambeke (CD&V).

'In sommige PWA's worden zitpenningen gegeven. Wij hebben dat nooit gedaan. Dit is een groep van vrijwilligers die regelmatig samenkomt in de raadzaal van het stadhuis en daar dan een drankje krijgt van de conciërge. Ikzelf ben al van de start, 19 jaar geleden, voorzitter van het PWA en ik heb er nooit iets voor gekregen. Dat etentje is er om de mensen één keer per jaar te bedanken voor hun inspanningen van het afgelopen jaar. Zo worden veel inspanningen geleverd voor de succesvolle ouderengezelschapsdienst. De gemeente Wichelen wil zelfs ons voorbeeld volgen.'

'Als die vrijwilligers beslissen om niet meer te komen, dan is het gedaan met het PWA. De N-VA/ZAP kan veel meer besparen als de mandatarissen hun zitpenningen in de gemeenteraad en de OCMW-raad laten vallen. Trouwens, zo duur is dat etentje niet.'