"Uitstel stadskernrenovatie kost stadskas 181.000 euro"

Op 15 november 2012

De werkzaamheden om de stadskern te verfraaien werden eind vorig jaar toevertrouwd aan de bvba Pevenage, voor een bedrag van 1.249.051,36 euro. "Dit betekent dat de stad sinds eind 2011 contractueel verbonden is met deze bvba", weet Diependaele. "Maar door het wanbeleid van het stadsbestuur waren de nodige vergunningen niet in orde, waardoor uitstel moest worden gevraagd aan de aannemer. Volgens de algemene voorwaarden in het contract mag dat uitstel maximum 45 dagen bedragen. Daarna heeft de aannemer het recht om de verbreking van de overeenkomst te vragen. Bovendien kan hij een schadevergoeding eisen, wat in deze zaak ook is gebeurd.""In december komt de begroting naar de gemeenteraad. We zullen dan moeten vaststellen dat de Zottegemse financiën er helemaal niet goed voorstaan. Daarenboven komen er de volgende jaren enkele grote financiële uitdagingen op ons af, zoals bijvoorbeeld de stijgende pensioenlasten. Dat is al even goed een gevolg van het slechte personeelsbeleid en de vriendjespolitiek van de CD&V - sp.a meerderheid", besluit de oppositieleider.